חמשת הטיבטנים – גרסה קלה

בסדרת התרגילים המקורית של חמשת הטיבטנים, יש החווים קושי בביצוע התרגילים, למשל בתרגיל השני בו הרגליים מונפות למעלה ועלול להיווצר קושי בגב התחתון או בתרגיל הרביעי שבו גברים, פעמים רבות מתקשים.  לאלו, ולמי שמתקשה בתרגילים אחרים, מומלץ לתרגל בחודשים הראשונים את הגרסה שלפניכם, גרסה קלה יותר.

גם בסדרה זו התרגילים מבוצעים ברצף, 21 חזרות על כל תרגיל ולאחר כל תרגיל (21 חזרות על התרגיל) עוברים לעמידה, ידיים על המותניים ונושמים שתי נשימות.  השאיפה היא מהאף והנשיפה מבעד לפה פתוח כשהשפתיים יוצרות את האות האנגלית "O".

כאמור, בתחילת לימוד התרגילים ניתן לבצע פחות מ- 21 חזרות על כל אחד מחמשת התרגילים, נאמר 5  חזרות ולהתמיד בהם יום אחר יום.  לאחר זמן מה ניתן לעלות ל- 6 חזרות על כל אחד מחמשת התרגילים לזמן מה וכד' עד שמגיעים ל- 21 חזרות.  אין צורך לעלות במספר החזרות שמבצעים מכל תרגיל מעבר לכך. החשיבות הגדולה היא בעקביות ובתרגול היומיומי.

מומלץ ללמוד ולראות הדגמה של מורה מנוסה לפני שמתרגלים לבד ולקבל מידי פעם משוב לאופן הביצוע.

יוגה בצפון

רצף התרגילים טומן בחובו סוד לבריאות גופנית ונפשית. מתנה לחיים – לא פחות.

יוגה בגליל – יוגה בצפון – יוגה בראש פינה – יוגה בצפת